PIVOVAR KOLČAVKA

pivovar kolcavka liben praga piwo picie piwa

Słów kilka o najświeższym praskim mikrobrowarze na hrabalowskiej Libni. 

Sypnęło ostatnio otwarciami nowych mikrobrowarów (albo jak często słyszę z ust Polaków – „browarni”). Postanowiłem te najciekawsze (i oczywiście sprawdzone przeze mnie) opisywać w oddzielnych wpisach. W tamtym roku zestawiłem wszystkie najważniejsze praskie mikrobrowary do jednego wpisu,  w roku 2014 chce każdemu z miejsc poświęcić więcej miejsca i czasu. Tak było w przypadku browaru Hostivar, podobnie będzie z innymi.

Dziś hrabalowska Libeń, która doczekała się pierwszego mikro – myślę oczywiście o otworzonym 30.10.2014 Pivovarze Kolčavka (Pivovar Nad Kolčavkou, adres: Nad Kolčavkou 8) . Nazwa pochodzi od pobliskiej willi – pałacyku o tej samej nazwie, położonej nad rzeczką Rokytką. Ale nie o niej będzie tu mowa.

Nie jest łatwo trafić w to miejsce – właściciele jeszcze nie postawili znaków naprowadzających, ale po oględzinach trasy na mapie powinniście trafić. Na dole wpisu dorzucam jeszcze zdjęcie skrzyżowania, na którym trzeba skręcić (już bezpośrednio) do browaru. Miejsce to, urządzone we wnętrzach wcześniejszej hospody, wygląda bardzo przyjemnie. Już przy samych drzwiach witają nas kadzie, boazerie dają efekt przytulności, który jest jeszcze bardziej spotęgowany przez palący się kominek. Idealne miejsce na jesienne posiedzenie. Nie byłem na otwarciu – zwykle uciekając przed tłumami – i dobrze zrobiłem: podobno czekało się na piwo wiele kwadransów.

Wpadłem do Kolčavki krótko po 12.00 i mimo czeskiej pory obiadowej – byłem praktycznie sam. Idealny timing – na relaks i spokojną degustację premierowych piw. Cieszyłem się na nią podwójnie, ponieważ wiedziałem, że w browarze od początku podają własne, oryginalne specjały, a nie piwa zaprzyjaźnionych browarów (jak to się często zdarza w fazie początkowej, w różnych miejscach). Rozpocząłem od jasnej 11-tki. O piwach poniżej:

11-stka: (na zdjęciu na górze) leciuteńka jak piórko, blada, bo nazwać ją jasną to za mało, fajna ziołowa goryczka, przypomina mi jasne piwo z Pivovarskiego Domu, ale te jest znacznie przyjemniejsze.

12-stka: jest wyraźniejsza, pełniejsza, zakończenie też lekko ziołowe, pojawia się lekka kwaskowość, która to wszystko trochę rozbudza, jeśli miałbym spędzić wieczór przy jednym piwie z Kolčavki, to raczej przy dwunastce.

15 – stka – IPA: (na zdjęciu poniżej) przechodzę do ejlu i muszę przyznać, że to ich najlepsze piwo, bardzo przyjemny truskawkowy aromat, truskawka przechodzi też do smaku, dobry balans, nic nie jest przesadzone, chmielenie porządne, ale nie zalega w gardle. Chwalę nie tylko ja, większość osób, które już tam dotarły zwracają na 15-stkę uwagę.

pszeniczne: nalewało się strasznie źle (pieniło), ale w końcu się doczekałem – porządnie mętne, w aromacie czuć nuty szampana, drożdży, raczej dla miłośników lekkich weizenów, bez ziołowej nadbudowy. Powiedziałbym, że raczej zbyt obojętne w smaku, oczekiwałbym wyższej pijalności. Ale dajmy szansę właścicielom Kolčavki – w końcu nie od razu Rzym zbudowano…

Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne: browar nie bał się zaryzykować z dość wyraźnym IPA, od początku mają swoje własne piwa (nie wypiłem tylko ciemnej 13-stki), tworzą przyjemną atmosferę, z uwagi na położenie poza centrum ceny są niskie. Jeśli już poznaliście miejsca piwne w centrum, bez wątpienia warto wyskoczyć na Libeń. Wsiąść w tramwaj nr 16 i ruszyć na przystanek „Balabenka” lub dotrzeć metrem na stację „Palmovka”. I w jednym i drugim przypadku jeszcze kilka kroków trzeba dołożyć, ale przy dzisiejszych gadżetach technicznych poradzicie sobie bez problemu…

Czy Hrabalowi by się tu spodobało? Zaryzykuję, że tak! Na zdrowie i zapraszam do galerii z mojej pierwszej wizyty:

mikrobrowary w pradze gdzie na piwo w pradze

browar kolcavka liben praha praga zwiedzanie piwna turystyka

piwowar pivovar kolcavka piwna praga przwodnik

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

IPA jasne ciemne piwa czeskie praga piwo w mikrobrowarze

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

praga piwna praha piwne zwiedzanie gdzie na piwo

p.s na tym skrzyżowaniu w lewo:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

komentarze 3 to “PIVOVAR KOLČAVKA”

  1. […] ulubionych miejsc, otwartych w 2014. Przytulna atmosfera, szczególnie zimą, kiedy palą w piecu. Zobaczcie jak to wygląda. Poza tym szacunek za to, że od początku lali własne piwo, nie było falstartu. Większość […]

  2. […] 4 miesiące. Czekałem jednak, aż na nalewakach pojawi się więcej piw, częściej odwiedzając Kolčavkę i Hostivar. Trochę trwało zanim browar rozszerzył portfolio. Pierwsze warki (11-stka i 12-stka) […]

  3. Drobiazgowe teksty, dobra tematyka

Skomentuj

