PRAGA FOTOGENICZNA cz.4 – Paweł Głowacki

Processed with VSCOcam with c1 preset

fot. P.Głowacki (@fotozielone)

Na dobry początek miesiąca – powracam do serialu PRAGA FOTOGENICZNA i prezentuję wyjątkowe zdjęcia Pawła Głowackiego. 

Zimowa Praga przyciąga tych, którzy rejestrują „chwile niepewne, zagrożone zapomnieniem”. Z twórczością Pawła Głowackiego spotkałem się na Instagramie (polecam serdecznie, możecie go odnaleźć tu: @fotozielone). Kiedy tylko zobaczyłem, że Paweł pojawił się w Pradze, nie próżnuje i przemierza kilometry – wiedziałem, że muszę poprosić go, by choć częścią zdjęć podzielił się (z nami wszystkimi) na moim blogu.

Kiedy oglądamy zdjęcia innych, zadziwia nas mnogość świeżych elementów, które zauważyli – to tak jak ze słuchaniem dobrej piosenki/czytaniem dobrej książki: Czemu to ja wcześniej na to nie wpadłem? – pytamy sami siebie. Bez zawiści, to raczej reakcja oznaczająca uznanie.

Po powrocie Pawła do Polski zadałem mu kilka pytań. Serial ten ma służyć jako inspiracja dla wszystkich, którzy zwiedzają świat z aparatem w ręku, odpowiedzi mojego gościa również mogą być przydatne:

Czym fotografujesz?

To był iPad mini. Świetnie się sprawdza do fotografowania w mieście. Można podejść pod człowieka, zrobić mu zdjęcie, a on nawet nie zareaguje. Pomyśli najwyżej: „Kolejny idiota z tabletem” ;-). I tyle. Z aparatem nie byłoby tak łatwo, chyba, że użyje się zoomu. Od pewnego czasu używam do fotografowania „urządzeń mobilnych”, aczkolwiek czasami fotografuję lustrzanką Nikona d90, bądź kompaktem Fuji x20.

Które miejsca w Pradze lubisz najbardziej?

Co do miejsc, które lubię w Pradze to chyba Cię rozczaruję…W Pradze byłem dopiero drugi raz. Jest piękna i urokliwa prawie cała!!! Ciężko mi powiedzieć co lubię…? Na pewno lubię wielki plac przed bramą do zamku na Hradczanach. Można tam oddychać pełną piersią, trzy razy tam zaszedłem i za każdym razem było w miarę luźno. Z racji
wielkości jakoś ci ludzie się rozpływają. A do tego jeszcze ten widok na starówkę! Bardzo polubiłem też wieżę telewizyjną. Kiedy się pod nią podejdzie, wywołuje niezwykłe wrażenia. Dla mnie jest wspaniałym
„spiżowym” potworem. Ale takim… niezwykłym, chyba mogę powiedzieć, że wywołuje we mnie bardzo pozytywne odczucia estetyczne. Zapewne dzięki jej prostocie i dzieciakom, od Davida 😉 Zaintrygował mnie, przy pierwszym pobycie w Pradze, wielki budynek na Smichowie z zawieszonymi samochodami. Dziś już wiem, że te samochody
są od Davida, a hala jest centrum sztuki nowoczesnej.  Lubię „starożytność i industrial” i w Pradze to mogę
odnaleźć. I uwielbiam Żiżkov i mikrobrowary. Odwiedziliśmy tylko 2 mikrobrowary, ale mam nadzieję, że to nadrobimy kiedyś 🙂

Jakieś rady dla fotografujących w Pradze, co sprawdza się najlepiej?

Powolne włóczenie się poza głównym szlakiem turystycznym i odkrywanie czegoś co nas zachwyci, a o czym nie
piszą przewodniki.

Dziękuję Pawłowi (@fotozielone)  za zdjęcia, inspiracje i kilka słów komentarza. Do zobaczenia w Pradze w przyszłości.

Was zapraszam do obejrzenia efektów:

zimowa praga co zwiedzać zwiedzaj pragę z pasją plac wacława

Processed with VSCOcam with m3 preset

zizkov żiżkov co zwiedzić w pradze piękne widoki w pradze praskie trasy

Processed with VSCOcam with hb2 preset

Processed with VSCOcam with m3 preset

Processed with VSCOcam with a5 preset

Kavarna Slavia praskie kawiarnie havel gdzie na kawę kawowa praga praskie

praga zamek praskie szlaki trasy co zwiedzać most karola wełtawa

Processed with VSCOcam with a6 preset

Do zobaczenia przy następnej Pradze fotogenicznej…

Mój instagram

komentarze 2 to “PRAGA FOTOGENICZNA cz.4 – Paweł Głowacki”

  1. maybeeclothing Says:

    z tym Ipadem to niegłupie 😛 ale ja jednak wole aparat 🙂

    • osobiście boję się fotografować ludzi, bo nie wiem jak zareagują, może w tym przypadku to bezpieczniejsze. Architektura jednak się nie odezwie i przy niej chyba zostane 😉

Skomentuj

